בניית סירה מפיברגלס

בניית סירה מפיברגלס

אודות בניית סירה מפיברגלס

בהיותה מדינה עם רצועת חוף גדולה, ענף השייט מאוד מבוקש ומפותח בישראל. בין סוגי כלי השייט שיש בארץ נפוצות במיוחד סירות מפיברגלס בגין תהליכי ייצורן היחסית זולים לצד חוזק ועמידות גבוהה. חברת פלסט חן מתכננת ובונה סירות מפיברגלס עם תהליכי ייצור מתקדמים ועם התאמה מלאה לצורכי הלקוח.

 

התפתחות תחום בניית סירות בפיברגלס

בתחילה בנו סירות מפיברגלס באמצעות למינציה, מתוך מחשבה שגופי שייט אלו יחזיקו מעמד עד עשרים שנה. אולם בפועל סירות אלו האריכו ימים לארבעים שנה ויותר במצב כמו חדש, אטום וחזק. כיום בניית סירה מפיברגלס מבוצעת בעיקר באמצעות תבניות תוך בחינת יחסי עלויות, חוזק ומשקל.

סוגי תבניות מפיברגלס

התבניות לסירות מפיברגלס נחלקות בימינו לשני סוגים עיקריים:

תבנית זכר- לבניה של דגם אחד או מספר בודד של דגמי סירות בתהליך בו הקער של הסירה פונה למעלה. שיטה זו נדרשת בעבודה מאוד מדויקות, בין היתר עבור אינוך ופילוס. בהתחלה בונים בסיס המתחבר לצלעות הסירה שממנו יוצאים לוחות של מזונית או לייסטים מצופפים. לבסוף כל הרכיבים נעטפים ביריעות מתוחות של פוליאתילן או ניילון. כמו כן עם תבניות אלו עבודת הפיברגלס מבוצעת מפנים כלפי חוץ, וכאשר התבנית מוכנה היא נשלפת החוצה ומחוזקת. לאחר מכן עוברים לבניית מחיצות, בניית הסיפון וממשיכים לעבודות נוספות בפיברגלס.

תבנית נקבה- תבנית העשויה מסגסוגת כמו מגנזיום או אלומיניום בה עבודת הפיברגלס מבוצעת מהחלק החיצוני של הסירה פנימה, ולמעשה מתחילים לבנות את הסירה בשכבת הגימור. כמו כן בשיטה זו המעטפת העליונה של הסירה מיוצרת בתבנית נפרדת המחוברת בתנאים סטריליים לבסיס הסירה באמצעות דבקי שרף מיוחדים.

בניית סירה מפיברגלס

לבניית סירה מפיברגלס באופן מקצועי, מדויק ועמיד, ולעוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם פלסט חן בטלפונים 086650111 ו-0502022246 ואו במייל  office@plast-hen.co.il.

Open chat
צריך עזרה?
Powered by